2002/01/03

英語バージョン

■…2002年 1月 3日 (Thu).......Merida and Uxmal
Yesterday, we got to Merida which is a capital city of Yucatan state. It is a big city, but they don't have a lot of tourists like Cancun. The reason we were here is in order to go to Uxmal which is another famous remain.

We drove there and when we got there, actually we didn't see so many people that we expected. It is famous but a little hard to get there from Cancun.

The area of Uxmal is smaller than that of Chichen Itza, but the remain is as great as Chichen Itza.

By the way, we didn't meet any troubles in this two days. I am not sure why but the change in me is,

I was tanned...

Do I look Mexican?

No(410)

けーこ > 年が明けたらメキシコ人に?   ..2002/01/04(Fri) 15:44 (412)
けーこ > そりゃ、誰もお金せびりにもきませんよね(笑) 旅行楽しそうでいいですね。 ことしもどうぞよろしくお願いしますぅ〜。   ..2002/01/04(Fri) 15:45 (413)
たあ > 中米系の人と日本人は共通点が多いと、どこかで聞いた覚えがあります。   ..2002/01/07(Mon) 09:54 (421)




翻訳バージョン

■…2002年 1月 3日 (Thu).......旅も終盤?(ながの)
昨日の内にユカタン州の州都メリダへやって参りました!ここは大都市なのですがカンクン程の賑わいじゃないんですよ。という私達もここにやって来たのは、これまた有名なウシュマル遺跡を見に行く為だったりします。
さて車にて現地へ赴いた私達ですが、思ったほどの観光客はいませんでした。まあ確かに有名どころじゃあるんですが、カンクンからここまで来るのはちとキツイですからねえ。
ちなみにこの町はチチェン・イツァより小さいけれど、遺跡そのものの規模は負けず劣らずってとこでしたよ!


ところで私、この2日間というものまるでトラブルに遭遇していません。
ううむ何故・・?はっもしやこんがり焼けたこの私、

生粋のメキシコ人と認識されているのではっ?!

No(19)


■…2002年 1月 3日 (Thu).......あぁ、森さんがーー!
ミラより重要なお知らせがあります。


森イチローさんの顔が、麻呂からメキシカンに格上げになりました!

格下げかもしれないけど・・・


奥方さんは、何みても冷静っぽいんだけど、森イチローさんが
一人ではしゃいでいるのが、何となく解ってしまうのです(笑)

では、アディオス・アミーゴ!(←これしか知らない)

No(20)

前へ 次へ
メキシコ日記トップへ